Kuljetus Keisala Ay: VAK-kalustoa isältä pojalle

Kuljetusliike Keisala

Hyvät tuotteet ja hyvä palvelu luovat pitkiä asiakkuuksia. Alahärmäläinen Kuljetus Keisala asioi VAK:lla jo toisessa sukupolvessa: isä-Heikki teki ensimmäiset kauppansa Vahdolla vuonna 1993, ja vuonna 2008 tehdyn sukupolvenvaihdoksen jälkeen VAK:lla hankinnat on tehnyt poika-Pasi.

Kuljetus Keisala

”Isän mielipide toki painaa edelleen, koska hänellä on niin pitkä kokemus alalta. Ratkaisevinta on kuitenkin kokonaisuus: oikeasti sellaiset tuotteet, mitä tarvitsemme, joustava palvelu ja toimiva huolto”, Pasi Keisala sanoo.

Vuosien varrella Keisalat ovat tehneet välillä hankintoja kilpailjoitakin, mutta ovat aina palanneet takaisin VAK:lle. Yrityksen viimeisin hankinta on kylmätuotteiden jakeluajoon räätälöity puoliperävaunu. Edellinen vastaava vaunu oli niinikään VAK:n kalustoa ja on ollut ajossa 12 vuotta, jona aikana kilometrejä on kertynyt 2,5 miljoonaa.

”Uusi vaunu on hyvin onnistunut kokonaisuus – en muuttaisi siitä mitään. Siinä on telin nostajat 1. ja 3. akselilla, minkä ansiosta se on niin ketterä, että sillä pääsee kaikkialle, mihin nuppiautokin menee. Väliseinäratkaisu, jossa sekä kylmä- että pakkasosastolle pääsee omasta ovesta, on hyvä, samoin kylmäkoneen takaohjausyksiköt ja kuormansidontakiskot kolmessa tasossa”, Pasi Keisala luettelee arkista työtä helpottavia yksityiskohtia.

Erikseen hän mainitsee vielä led-valoilla toteutetun sisävalaistuksen. Ero vanhaan on suorastaan hätkähdyttävä. Kun kuormatilassa on vielä kaiuttimetkin, siellä on mukava työskennellä.

Pohjanmaalla toimiva autoilija iloitsee myös VAK:n hyvästä huoltopalvelusta Seinäjoella. Ripeästi toimivan huoltopalvelun ansiosta kalustolle ei tule pitkiä seisokkeja.

”Oli asia mikä tahtoo, siellä saadaan kyllä kuntohon”, Pasi Keisala kehuu.

Hyvän arvosanan Keisalalta saa myös VAK:n Jarmo Laine, jonka kanssa kauppaa on tehty yhteensä yli 20 vuotta.

”Tälläkin kertaa Jarmo ehdotti joitakin uusia yksityiskohtia, jotka ovat osoittautuneet toimiviksi. Myyjän kokemus ja asiantuntemus koituvat aina lopulta asiakkaan hyväksi”, kuljetusyrittäjä toteaa.