Tulossa! Uudet, ekologiset ja energiatehokkaat päällirakenneratkaisut

Haemme jatkuvasti uusia tapoja kehittää toimintaamme entistä ekologisempaan ja energiatehokkaampaan suuntaan. Tästä esimerkkinä vuoden 2020 aikana lanseerattavat uudet päällirakenteet, joiden lämmöneristyskyky on entistä paksumman eristekerroksen ansiosta huippuluokkaa. Tämä parantaa kuormakorin eristyskykyä, jolla on merkitystä erityisesti ATP-koreissa.

Uudentyyppiset elementti- ja oviratkaisut ovat myös askel kohti ympäristöystävällisempää tuotantotapaa. Rakenteiden valmistuksessa käytettävien kemikaalien määrä pienenee, ja kun korirakenteiden elinkaari joskus päättyy, ne ovat helpommin kierrätettävissä.

Uudentyyppisten ovi- ja elementtiratkaisujen etuja:

  • Teräslevypintaisten takaovien etuna on, että ne on helpompi avata ja sulkea kehittyneempien tiivisteiden ansiosta.
  • Uudet teräslevypintaiset ovet ovat jäykempiä kuin lasikuitupintaiset, tämä tulee parantamaan sivuovien toimintaa

 

Ajankohtaista

31.1.2022

ATP-kausitarkastukset ammattitaidolla

VAK Huoltopalvelut on kasvanut kymmenessä vuodessa Suomen merkittävimmäksi ATP-kausitarkastusta tarjoavaksi huoltokorjaamoketjuksi. ATP-kausitarkastuksia suorittavat toimipisteemme Liedossa, Vantaalla, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa.

11.1.2022

Puoli vuosisataa ja liki 20 000 tuotetta – VAK juhlistaa 50-vuotistaivaltaan

Lehdistötiedote 10.1.2022   Lämpötilasäädeltyjen kuormatilojen ja perävaunujen valmistuksen markkinajohtaja, VAK Oy, viettää 50. juhlavuottaan. Perheyrityksen vaiherikas tarina alkoi yrityksen perustajan, Lassi Virtasen, aloitettua yritystoimintansa Vahdolla 1.1.1972. Tänä päivänä VAK-konserni on kasvanut yhdeksi Pohjoismaiden merkittävimmäksi kuorma-autoliikenteen kaluston valmistajaksi.

17.9.2021

Uutta! Meiltä nyt myös lämpöluokitellut BNA-korit

Jo entuudestaan kattava tuotevalikoimamme kasvaa jälleen. Saat meiltä nyt myös lämpöluokitellut BNA-korit. BNA on virallinen ATP-luokitus koreihin, joissa on yhdistetty FNA- ja CNA-luokitukset. Korirakenne mahdollistaa sekä lämpö- että FNA-luokitellut samassa kuljetusyksikössä. Lääkeyhtiöt vaativat BNA-luokitusta lääkkeiden kuljetukseen käytettävältä korilta.