VAK-koukkulaitemallisto uudistui täydellisesti

Olemme lanseeranneet keväällä -21 uuden sukupolven VAK-koukkulaitemalliston, joka tekee jokaisesta nostosta helpompaa ja turvallisempaa.

Uudessa koukkulaitemallistossamme yhdistyvät aikaisemmat hyväksi todetut toiminnallisuudet ja täysin uudet innovaatiot. Kehitystyössä olemme kuunnelleet herkällä korvalla asiakkaitamme ja hyödyntäneet vahvaa kokemustamme ja ammattitaitoamme. Työn tuloksena syntyi turvallinen ja käyttäjäystävällinen laite, joka on toimintavarma vaativimmissakin olosuhteissa.

– Uudistuksen myötä olemme vahvistaneet koukkulaitteen apurunkoa ja apukipin rakennetta on muutettu yksinkertaisemmaksi ja vahvemmaksi. Kaikkien LK14-21 t -laitteiden lavalukitukset ja keskilukon rakenne ovat nyt yhteneväisiä isompien mallien kanssa, kertoo VAK:n tekninen päällikkö Timo Vuorila.

Hydrauliputket venttiilistöineen on suunniteltu niin, että ne mahdollistavat suurten öljymäärien vapaan virtauksen. Öljysäiliö asennetaan ohjaamon taakse, ja siinä on paikka koukkulaitteen puomille. Näin laite voidaan asentaa lähelle ohjaamoa, jolloin kokonaispaino jakautuu optimaalisesti.


Timo Vuorila tuntee koukkulaitteiden tekniset yksityiskohdat ja kertoo niistä mielellään lisää.

Asiakkaat kehitystyössä mukana

– VAK:n uudistetun koukkulaitesarjan kehitystyön lähtökohtana on ollut tiivis yhteistyö asiakkaiden kanssa sekä heiltä saatu palaute. Kehitystyössä pääpaino on ollut luotettavuudessa, käyttömukavuudessa sekä mallisarjan laajassa mittavalikoimassa. Uudistetun LK -mallisarjan myötä voimme valmistaa koukkulaitteita pienimmästä suurimpaan autoon. Oikea laitepituus löytyy kaikille lavapituuksille sekä autojen akseliväleille. Sylinterit, lukituslaitteet, sähkökomponentit ja ohjausjärjestelmät ovat vakioituja varaosasaatavuuden sekä huollon turvaamiseksi. Uskon uuden laitesarjan tuovan ison askeleen eteenpäin vaihtolavalaitetuotannossamme, kertoo VAK:n myyntipäällikkö Jarmo Laine.

VAK-KOUKKULAITEMALLISTO 2021

  • Kokonaan uusi laiteluokka! 2-akseliseen kuorma-autoon 14 t laitekoko. Sisältää laitepituudet 4,3 m-4,8 m (3 mallia). Saatavana kiinteällä tolpalla, kahteen korkeuteen taittuvalla tai juuresta taittuvalla koukkumallilla, joka mahdollistaa erittäin matalan päällevetokulman.
  • 4-akseliseen 26 t laiteluokkaan on lisätty asiakkaiden toivomuksesta laitemittoja, saatavilla on nyt entistä pidemmät 6,7 m ja 6,9 m laitteet.
  • Kaiken kaikkiaan uusi mallistomme sisältää seitsemän eri kokoluokkaa välillä 5-32 t ja laitepituudet 3,5 m aina 7,3 m asti. Laitekorkeudet 170 mm-280 mm.
  • Takavarsiston ja apurungon takaosassa sijaitseva tukiristikko varmistaa vakaan kippauksen.
  • Koukkulaitteitamme ohjataan turvallisesti ja helposti joystick-ohjausyksiköllä.
  • Kaikissa laitteissa on erittäin kattava vakiovarustus.

Lisätietoja antaa Timo Vuorila, timo.vuorila@vak.fi, puh. 040 532 0002 ja Jarmo Laine, jarmo.laine@vak.fi, puh. 020 7656 302.

 

Ajankohtaista

17.9.2021

Uutta! Meiltä nyt myös lämpöluokitellut BNA-korit

Jo entuudestaan kattava tuotevalikoimamme kasvaa jälleen. Saat meiltä nyt myös lämpöluokitellut BNA-korit. BNA on virallinen ATP-luokitus koreihin, joissa on yhdistetty FNA- ja CNA-luokitukset. Korirakenne mahdollistaa sekä lämpö- että FNA-luokitellut samassa kuljetusyksikössä. Lääkeyhtiöt vaativat BNA-luokitusta lääkkeiden kuljetukseen käytettävältä korilta.

14.9.2021

Jari Vesala VAK:n myyntipäälliköksi

Jari Vesala aloitti elokuun alussa VAK:n myyntipäällikkönä. Vesalan vastuulla on Kässbohrer-tuotteiden myynti ja VAK:n vaihtokalusto. Vesala siirtyi VAK Oy:n palvelukseen Pirkkalan Veholta, jossa hän on toiminut hyötyajoneuvopuolella myyntipäällikkönä viiden vuoden ajan. Ennen Vehoa Vesala toimi kuorma-automyyjänä Scanialla, Helsingissä.

13.9.2021

VAK-tuotteet herättivät kiinnostusta Norjassa

Norjan suurimmat kuljetusalan messut, Transport Messa, järjestettiin Oslon Gardermoenissa 2.-4. syyskuuta. VAK Norge AS oli mukana näillä messuilla nyt ensimmäistä kertaa. Tuotteemme herättivät norjalaisten kiinnostuksen ja tulevina viikkoina tarjousten teko pitää vientimyyjämme kiireisinä.