Miskalle voitto lopputyökilpailusta

VAK:n nuori suunnittelija, Miska Teponoja, on voittanut Suomen Autoteknillisen Liiton valtakunnallisen lopputyökilpailun.

Opinnäytetyönsä Miska teki otsikolla ”Moposkootterin sähkökonversio: polttomoottorista sähkökäyttöiseksi”. Työ käsittelee L1e-ajoneuvon polttomoottorisen voimalinjan muuttamista sähköiseksi voimalinjaksi. Aiheen Teponoja keksi itse oman kiinnostuksensa pohjalta.

Teponojan opinnäytetyön ohjasi Turun AMK:n ajoneuvo- ja kuljetustekniikan lehtori Jyri Jänne. – Teponojan poikkeuksellisen laaja ymmärrys eri suunnittelu- ja työstömenetelmistä sekä materiaalitekniikasta on sellaista, mitä jokaisella nuorella insinöörillä toivoisi olevan. Kun tuo insinööriosaaminen yhdistyy erinomaisiin kädentaitoihin, syntyy lopputuloksena yksityiskohtia myöten laadukkaasti tuotettu tutkielma omavalmiste-ajoneuvosta, Jänne kehuu.

Koko VAK:n väki onnittelee Miskaa ja iloitsee siitä, että olemme saaneet nuoren lahjakkuuden joukkoomme.

Lue lisää kilpailusta ja tutustu Miskan opinnäytetyöhön.

Ajankohtaista

31.1.2022

ATP-kausitarkastukset ammattitaidolla

VAK Huoltopalvelut on kasvanut kymmenessä vuodessa Suomen merkittävimmäksi ATP-kausitarkastusta tarjoavaksi huoltokorjaamoketjuksi. ATP-kausitarkastuksia suorittavat toimipisteemme Liedossa, Vantaalla, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa.

11.1.2022

Puoli vuosisataa ja liki 20 000 tuotetta – VAK juhlistaa 50-vuotistaivaltaan

Lehdistötiedote 10.1.2022   Lämpötilasäädeltyjen kuormatilojen ja perävaunujen valmistuksen markkinajohtaja, VAK Oy, viettää 50. juhlavuottaan. Perheyrityksen vaiherikas tarina alkoi yrityksen perustajan, Lassi Virtasen, aloitettua yritystoimintansa Vahdolla 1.1.1972. Tänä päivänä VAK-konserni on kasvanut yhdeksi Pohjoismaiden merkittävimmäksi kuorma-autoliikenteen kaluston valmistajaksi.

17.9.2021

Uutta! Meiltä nyt myös lämpöluokitellut BNA-korit

Jo entuudestaan kattava tuotevalikoimamme kasvaa jälleen. Saat meiltä nyt myös lämpöluokitellut BNA-korit. BNA on virallinen ATP-luokitus koreihin, joissa on yhdistetty FNA- ja CNA-luokitukset. Korirakenne mahdollistaa sekä lämpö- että FNA-luokitellut samassa kuljetusyksikössä. Lääkeyhtiöt vaativat BNA-luokitusta lääkkeiden kuljetukseen käytettävältä korilta.